вівторок, 18 лютого 2020 р.

Урок 1. Марк Твен. "Пригоди Тома Сойєра". Провідні ідеї твору


 Результат пошуку зображень за запитом марк твен
Тема урокуМарк Твен. "Пригоди Тома Сойєра". Провідні ідеї твору.
Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом американського письменника, розкрити історію створення повісті; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати моральні якості, вміння товаришувати, підтримувати один одного в різних ситуаціях.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти фільмів і мультфільму.

Хід уроку

І. Організаційний момент

УЧИТЕЛЬ.  Доброго дня, дорогі діти!

(діти стають у коло)

За руки, любі діти, візьміться,
Один одному посміхніться,
Хай ваше серце буде повним любові
Щоб було в нім добра доволі.
Один одному в очі зазирнемо,
Смуток і втому проженемо,
Хай усмішки на устах сяють,
Сумними діти в класі не бувають!

                                          (діти сідають за парти)


ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

Вступне слово вчителя
 Хоча погода сьогодні далеко не весняна, я сподіваюсь, що усім нам на уроці буде тепло і затишно. Давайте дружно посміхнемося один одному і відповімо на моє запитання: «Який колір має дитинство?» (різнобарвне)
Дійсно, дитинство яскраве, веселкове, безтурботне, сонячне. Таким і є світ дитинства у повісті «Пригоди Тома Сойєра».
А тепер візьміть кольоровий стікер і напишіть на ньому 1-2 найкращі риси вашого характеру. Ці позитивні чесноти називають моральними якостями (прикріпити до сонця на дошці).
Саме про чесноти і про вчинки героїв ми будемо з вами говорити.


ІII. Оголошення теми, мети і завдань уроку
Відомий американський письменник Марк Твен належав до покоління, на долю якого випала Громадянська війна (1861-1865). 
Семюель Ленгхорн Клеменс (справжнє ім’я митця) народився ЗО листопада 1835 р. в селищі Флориді (штат Міссурі), він був шостою дитиною в багатодітній сім’ї.
Найбільшим захопленням Семюеля була річка Міссісіпі. Тому не випадково він обрав собі псевдонім — Марк Твен, що з англійської (Mark Twain) означає мірка два (тобто 3, 6 м). Майбутній письменник теж колись працював лоцманом. Після смерті батька він був змушений з 12 років працювати й допомагати матері утримувати родину.
 «Пригоди Тома Сойєра» (1876) принесли Марку Твенові світове визнання. Читачі одразу полюбили героя книжки за талант фантазування, уміння захопити інших своїми мріями та іграми, а ще — за його вірність у дружбі, щирість почуттів, благородство душі. У той час, коли Марк Твен писав «Пригоди Тома Сойєра», американські дітлахи переважно читали книжки, призначені для недільних шкіл. У них ішлося про вельми слухняних хлопчиків і дівчаток, яким за хорошу поведінку було забезпечено шлях до раю. Марк Твен вирішив створити книжку про звичайних дітей, яким не дуже хочеться вчитисяале які вміють товаришувати, виручати один одного з біди, палко захоплюватися, бути самими собою.
Свого улюбленого героя письменник не полишив і згодом написав продовження твору — «Пригоди Гекльберрі Фінна» (1885), «Том Сойєр за кордоном» (1894), “Том Сойєр — сищик” (1896). Розповідь про Гекльберрі Фінна вийшла зовсім іншою, на відміну від першої книжки. Серед відомих усьому світові треба назвати також твір Марка Твена «Принц і злидар» (1882), у якому два головні герої на кілька тижнів помінялися місцями.



Усього письменник створив 43 книжки, кожна з яких оголошена національним надбанням Сполучених Штатів Америки. Той, хто читає їх, стає щирішим, відкритішим, світлішим душею.
IV. Формування вмінь та навичок

          1Бесіда з елементами пояснення

·         У якій країні жив Марк Твен?
·         Чи в спокійний для Америки час жив Марк Твен?
·          Назвіть справжнє ім'я Марка Твена
·         У якому місті пройшло дитинство письменника?
·         У скільки років йому довелось піти працювати?
·         Які твори Марка Твена є відомими?

2. Виконання вправи "Перший мільйон"


QR Code

3. Словникова робота

Псевдонім – вигадане ім’я, що використовується людиною замість справжнього; літературне ім’я митця

Лоцман — провідник суден (морських або річкових)


V. Вивчення нового матеріалу

1. Знайомство з історією створення повісті



  2.     Читання статті підручника


  3.     Виразне читання першого розділу 

  4.     Аналіз розділу «Чому Том не пішов до школи»

·                  З якими героями ви познайомились?
·                  Де відбуваються події в повісті?
·                  Де тітка Поллі шукає Тома?
·                  Як до нього ставилась тітка? Чому Том не міг порозумітися із Сідом?

  5.     Прийом «Знайди фразеологізми»
«Урвався терпець», «збити з пантелику», «біс сидить», «обвести себе круг пальця»

 VI. Застосування набутих знань, умінь, навичок

 1. Бесіда
  •      Чи цікавий вам початок повісті? 
  •      Які епізоди показують безтурботний світ дитинства?
  •     Які епізоди викликали сміх?
 2. Прийом «гронування» (ключове слово – Том)
 Том – бешкетник, розбишака, порушує правила, кумедний, сміливий.
VІI. Підсумок уроку

  1.  «Скринька знань» 
(учні дістають запитання і по черзі відповідають)
  •          Справжнє ім'я Марка Твена
  •          Ім'я молодшого брата Тома
  •          Що означає псевдонім письменника?
  •          Що таке «автобіографічний твір»?

  2.     Заключне слово вчителя

Любі діти! Сьогодні ми з вами перегорнули лише перші
сторінки такого чудового роману. Попереду нас чекає багато
цікавого. Я бажаю вам завжди посміхатись і пам’ятати про те,
що саме дитинство є безтурботною порою. Нехай воно у вас
буде таким різнобарвним, як у наших героїв!

 VІІI. Оцінювання навчальних досягнень учнів

 IX. Домашнє завдання
1.     Читати і переказувати наступні розділи твору
2.     Намалювати малюнки до твору
















Немає коментарів:

Дописати коментар

9 клас. Українська література

  Дорогі дев 'ятикласники! Щирі вітання всім! На даному блозі ви знайдете всі необхідні завдання! Прошу старанно виконувати!  Будьте ува...