середа, 19 лютого 2020 р.

Урок 5. Ідея радості життя й відкриття світу в романі Елеонор Портер "Полліанна". Вплив Полліанни на жителів міста


 ТемаІдея радості життя й відкриття світу в романі Елеонор Портер "Полліанна". Вплив Полліанни на жителів міста.

Мета уроку: формувати навички роботи над характеристикою літературного персонажа, розвивати вміння вибирати з тексту головне, аргументувати свою думку прикладами і цитатами з тексту; прослідкувати зміни в характерах героїв; навчитися грати в гру «Радість»; сприяти вихованню мужнього й світлого ставлення до світу, до власного життя, до оточуючих.

 Обладнанняпрезентація, ілюстрації до книги «Полліанна», малюнки учнів до твору, роздатковий матеріал для проведення роботи в групах

Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь та навичок

Хід уроку
І. Організаційний момент

1.     Слово вчителя.
       Добрий день! Я вас вітаю, дорогі мої діти! Нідерландський філософ Бенедикт Спіноза говорив: «Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося вам, подаруйте йому свій хороший настрій». Я пропоную вам подарувати хороший настрій один одному й сказати теплі слова, компліменти.

 2.     Вправа «Комплімент»


(Учні в парах беруть долоні свого сусіда у свої долоні і, дивлячись на нього, роблять йому комплімент.)

         -   Зберігайте цей настрій не тільки протягом нашого уроку, а й щодня.



ІІ. МОТИВАЦІЯ УРОКУ

1.     Створення ситуації успіху. Бесіда:

- Творчість якого письменника ми розглядали протягом останніх уроків?

- Розв’язавши кросворд, відгадаєте зашифроване слово, що допоможе з’ясувати, над чим ми сьогодні з вами будемо працювати.


По горизонталі:

 - Письменниця в дитинстві мріяла стати.....
 - Майбутня письменниця з’явилася на світ в шанованій сім’ї Ходжманів, що вела свій рід з британських ....
-  Авторка отримувала листи від прихильників Полліанни, які цікавилися долею....
 - Ім’я американської письменниці, авторки «Полліанни».
 - Заради ... відмовилася від музичної кар’єри.
 - Письменниця писала свої твори, зручно вмостившись у кріслі, на ....
 -  Жанр першого твору Е.Портер
 - Відчувши смак перших концертних успіхів, дівчина вирішила вступати до
 - Перше оповідання надрукували під псевдонімом ...             


(Слова для довідок: співачка, поселенці, улюблениця, Елеонор, сім’я, дах,   оповідання, консерваторія,Стюарт)



Сьогодні ми продовжимо розмову про героїню Е. Портер - Полліанну, яка не тільки сама вміла бачити щасливі моменти, а й навчила радіти інших.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

Слово вчителяНаша мета – взяти урок гарного настрою у головної героїні твору  - Полліанни.
Я сподіваюсь, що  цей урок допоможе вам виховувати в собі оптимізм, любов до людей, толерантність. А допоможе нам в цьому незвичайна дівчинка – Полліанна,(ілюстрація) котра, незважаючи на життєві випробування, радіє кожному дню і намагається допомогти всім, з ким зустрічається.















ІV. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Літературна вікторина

  • Хто така Полліанна?
  •  Звідки  у дівчини  таке милозвучне ім′я?
  • Скільки  Полліанні  років?
  • В якій родині виховувалася Полліанна?
  • Чому вона була вимушена покинути рідну домівку?
  • Хто вважав своїм обов’язком допомогти дівчинці?
  • А в чому саме тітка вбачала свій обов’язок, у яких справах?
  •  Що допомагало дівчинці долати сум, поганий настрій?  
  •  

2. Вправа «Гронування»

На дошці намальоване сонечко із ключовим словом "радість".

- А що вам приносить радість? Як ви розумієте це поняття? Пропоную побудувати асоціації до цього слова.

(Кожен учень підходить до дошки і прикріплює  промінчик зі словом, з яким асоціюється "радість").
 
Можливі результати: мама, друзі, усмішка, задоволення, сонечко, подарунки, квіти, веселка, сюрприз, життя, море, дощ, прогулянка.



3. Робота з текстом (в групах)

Як «гра в радість» робить світ кращим?

Знайдіть у тексті, як Полліанна  намагається радіти  навіть за неприємних ситуацій (зачитати  цитати)

1 група    Втрата батька
                «Радіти, що тато пішов на небо, щоб бути там із мамою та іншими дітьми. Він казав, що я маю «радіти за них»

2 група   Хотіла ляльку, прислали милиці
                «Треба радіти з того, що милиці виявились непотрібними» 

 3 група
    Тітка поселила Полліанну на горищі
                 « Та раптом я згадала, що терпіти не можу свого ластовиння, і зраділа, що не маю дзеркала. А потім побачила цей чудовий краєвид з вікна і зрозуміла, що мені є з чого радіти.» 

4 група
    Дівчинку залишили без вечері
                « Я люблю хліб з молоком. І буду рада розділити, Ненсі, з тобою вечерю»

Слово вчителя. Як бачите, в житті Полліанни багато труднощів, але вона не опускає руки.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 1. Робота в парах. «Творча лабораторія»


- Визначити символи твору.

- Нагородити епітетами літературних героїв.






2. Літературний пазл







QR Code

3.  Учнівський турнір

(Учитель викликає одного учня, задає запитання, якщо учень відповідає, то має право вибрати наступного учасника, якщо ні – отримує ще одне запитання.)

Запитання
1.     Люстерко Полліанні не було потрібне, щоб…(не бачити веснянок)
2.     Ключове слово твору…(радість)
3.     Тімоті найбільше любив говорити про…(машини)
4.     Лікар Чилтон замість ліків почав приписувати хворим…(Полліанну)
5.     З появою Полліанни в будинку тітоньки Поллі з’явились нові мешканці...(кішка та собака)
6.     Вона завжди хотіла чогось іншого. (Місіс Сноу).
7.     Він спочатку навіть не вітався до Полліанни, а потім вирішив зробити її спадкоємицею.(Містер Пендлтон).
8.     Священник Пол Форд з допомогою Полліанни виявив, що їх у Біблії близько 800…(радісних текстів)
9.     Вона зраділа милицям, бо вони…(були тоді їй не потрібні).
10.                       У порожній кімнаті радість – це…(краєвид із вікна).
11.                        Весілля тітоньки Поллі відбулось у …(лікарняній палаті).

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Слово вчителя. Ми багато говорили про «гру у радість». Давайте складемо веселкову палітру правил цієї гри, прописуючи правила на вибраних вами кольорових аркушах.

Гра "Радість"
1. Завжди посміхатись.
2. У поганому знаходити щось хороше
3. Ніколи не сумувати
4. Ніколи не сміятися з чужого горя.
5. Дарувати радість людям, які тебе люблять, які тобі небайдужі.
6. Кожна людина може грати в цю гру.
7. Щиро радій життю.
8. Будь вдячний за все, що дає життя.
9. Перетворюй кожен день на маленьке свято.
10. Даруй собі і людям щастя.

Молодці, ви добре виконали завдання. Я думаю, правила гри, які ми щойно склали, ви запам’ятаєте. І, коли вам буде сумно, ви гратимете з своїми друзями, рідними.
Отже, світ можна змінити на краще. Тільки при цьому починати необхідно із себе, з власної душі.

VІІ. ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ

Після виходу у світ книги про Полліанну, в Америці були створені "клуби
Полліанни".
Пропоную створити такий клуб і у нашій школі. Мені радісно вам повідомити, що ви всі сьогодні станете членами цього клубу, тому що навчилися радіти і шукати позитивне навіть у безрадісних ситуаціях. Завжди пам’ятайте:



В житті завжди є радості моменти!
Відкритим будь, і їх не пропусти.
А щоб життя тобі всміхалось,
Йому частіше посміхайся ти!




VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Написати твір-мініатюру на тему: «Як би змінилося наше село, якби в ньому жила Полліанна?»

Обов’язкове для всіх: подарувати радість якнайбільшій кількості людей.




Немає коментарів:

Дописати коментар

9 клас. Українська література

  Дорогі дев 'ятикласники! Щирі вітання всім! На даному блозі ви знайдете всі необхідні завдання! Прошу старанно виконувати!  Будьте ува...