Тема уроку: Елеонор Портер. Повість «Полліанна». Система образів твору
Мета: ознайомити п’ятикласників із життям та творчістю письменниці;
формувати
навички виразного читання, коментування, висловлювання власної
позиції
щодо прочитаного, виділення ключових моментів; виховувати
прагнення
пізнавати світ, поважати загальнолюдські цінності
Тип уроку: урок вивчення нового
матеріалу
Обладнання: підручник, зошит, портрет письменниці, фрагмент екранізації повісті
«Полліанна»
І. Організаційний момент
Подаруйте посмішку собі, один
одному, мені. А я, в свою чергу, дарую
посмішку і вам.
Радість допоможе у роботі нам. Сьогодні гарний день. Виконаємо з вами
вправу,
яка допомагає боротися із хвилюванням.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Вправа «Створюємо настрій»
- Для чого я прокидаюся вранці?
- Чому я прийшов(прийшла) на урок?
- Хто поруч зі мною?
- До чого я готовий(готова)
- Чи знаєте ви твори, у яких ідеться про ігри. А які ігри вам найбільше подобаються?
2. Проблемне питання
- Чи відома вам дитяча гра, у яку б
із однаковим задоволенням грали як діти, так і дорослі?
ІІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку
Сьогодні ми відкриваємо ще одну сторінку
літературної скарбнички.
Американська письменниця Елеонор Портер була переконана, що людям не
вистачає радості у повсякденному житті. Саме вона подарувала читачам
нову
гру – «гру в радість». Хочеться, щоб вона згодом стала для вас
улюбленою
житті.
ІV. Сприйняття і засвоєння
навчального матеріалу
Слово вчителя. Подивіться,
будь ласка, на дошку. На вас дивиться жінка із
лагідними очима. Здається, ніби вона
хоче запитати: «Чому ви такі сумні
Приводу для суму немає»!
1. Перегляд
презентації про автора твору за посиланням
2. Перевірка
випереджувального завдання (розповіді учнів про життєвий і творчий шлях Елеонор
Портер)
3. Літературний
диктант
А США
Б Данія
В Німеччина
Г Австрія
2. Письменниця
є представником літератури
А канадської
Б американської
В
німецької
Г англійської
3. Елеонор
Портер народилася
А 1868 р.
Б 1872 р.
В 1875 р.
Г 1891 р.
4. Найвідоміший
твір письменниці
А «Полліанна»
Б «Світанок»
В «Життя
прекрасне, коли любиш»
Г «Пригоди
Полліанни»
5. Ким
мріяла стати у дитинстві Елеонор Портер?
А учителем
Б журналістом
В бібліотекарем
Г співачкою
6. Перше
оповідання надрукували під псевдонімом
А Стюарт
Б Ленгхорн
В Портер
Г Клеменс
А 28
Б 33
В 35
Г 40
8. Скільки
було дітей в Елеонор Портер?
А 2
Б 1
В не було дітей
Г 3
9. Скількома
мовами був перекладений твір «Полліанна»?
А 3
Б 5
В 6
Г 8
10. В якому році
письменниці не стало?
А 1918
Б 1920
В 1924
Г 1925
11. Чи любила
Елеонор Портер дітей?
А Ні
Б так
12. Чи
екранізовано твори Елеонор Портер
А так
Б ні
4. Фізкультхвилинка
5. Робота з текстом
У розділі «Приїзд Полліанни» знайдіть, будь ласка, портрет героїні. Яким було
перше враження від знайомства з дівчинкою? Чим вона
видалася дивною?
- Яка подія сталася у житті Поліанни? Чому
дівчинка мала оселитися в
міс Поллі?
- Чи скаржиться дівчинка на свою долю?
- З
чого видно, що Полліанна глибоко переживає смерть батька?
- Чому служниця Ненсі почувалася ніяково, зустрічаючи Полліанну?
- Кого очікувала побачити на вокзалі дівчинка?
- Про що розповідала Полліанна під час
подорожі?
- Якою уявляла Полліанна свою нову домівку?
6. Вправа «У кінотеатрі»
Учні
переглядають уривки з однойменного кінофільму, проводять паралелі з прочитаним
розділом
Приїзд Полліанни
"Гра в радість"
V.
Закріплення вивченого матеріалу
Сьогодні
ми переконалися, що багатьом людям не вистачає радості у
повсякденному житті. Саме дівчинка «Полліанна» навчила нас радіти кожному дню,
«грати в радість».
Вправа
«Асоціації»
На
дошці ви бачите зображення веселки. Подумайте, які кольори пасують Полліанні?
Які пасують саме вам? Поясніть свій вибір.
VІІ. Оцінювання учнів
VІІІ. Домашнє завдання
Підготувати розповідь «Режим дня Поліанни»
Немає коментарів:
Дописати коментар