середа, 19 лютого 2020 р.

Урок 3. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн – справжні друзі

Тема уроку: Том Сойєр і Гекльберрі Фінн – справжні друзі
Мета: продовжити роботу над змістом, образами повісті Мар­ка Твена "Пригоди Тома Сойєра";  розвивати вміння характеризува­ти, зіставляти ці образи на основі їхніх портретів, вчинків, пережи­вань та ставлення до інших персонажів, розвивати навички зв'язно­го мовлення учнів, уміння користуватися цитатним матеріалом; ви­ховувати потребу в духовному спілкуванні з книгою.
Тип уроку: урок засвоєння навичок і вмінь

Обладнання: портрет Марка Твена, ілюстрація із зображенням пам'ятника Томові Сойєру і Гекльберрі Фінну в Ганнібалі, дитячі ілюстрації до тексту повісті.
                              Епіграф:
               Ставай за друга скрізь горою,
     Подяк за це не вимагай.
                 Віддячить друг той безумовно,

            В житті про це ти пам'ятай.


Хід уроку

І. Організаційний момент


ІІОголошення теми, мети та завдань уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань
Слово вчителя.
   - Сьогодні на уроці ми продовжуємо роботу над романом американського письменника Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра".

1. Метод "мікрофон"
Перш ніж приступити до вивчення цієї теми, нам потрібно з'ясувати, кого називають "справжнім другом". (Міркування учнів.)




   - Так, справжній друг - це той, хто завжди прийде на допомо­гу, порадить, підтримає у складній ситуації, не розкаже таємниці друга, це той, хто безкорисливий у дружбі.

2. Прийом «гронування»

СПРАВЖНІЙ ДРУГ
  • Виручить з біди
  • Не запитуватиме зайвого
  • Підтримає в будь-якій ситуації
  • Не розкаже таємниці
  • Не зрадить
  • Завжди дасть пораду
  • Прийде на допомогу


Слово вчителя
. Отже, сьогодні на уроці йтиметься про героїв повісті Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра" - Гека та Тома, будемо розвивати вміння характеризувати, зіставляти ці образи на основі їхніх портретів, вчинків, переживань і ставлення до інших персонажів, доведемо, що дружба і справжні друзі мають велике значення в житті кожної людини.

3. Робота в групах
(Кожна група отримала випереджувальне завдання)

Група 1. Образ Тома Сойєра


Група 2. Образ Гека Фінна



             Запитання групі 1:

  •  Що ми дізналися про Тома Сойєра з перших сторінок твору?
  • Чи був він слухняним племінником?
  • Чи любить його тітонька Поллі?
  • Яке покарання отримав Том від тітоньки Поллі за те, що не пішов до школи?


Слово вчителя. Хто ж він, Том Сойєр, головний герой повісті Марка Твена? Це нам допоможе з'ясувати інтерактивна технологія "Сенкан".

Що таке сенкан? (Це п'ятирядковий вірш у прозі, що синтезує інформацію і в стислій формі виражає ставлення до прочитаного.
1-й рядок — це його назва.
2-й рядок — два прикметники, що характеризують героя.
3-й рядок — три дієслова, що вказують на дію героя: Що він робить?
4-й рядок — хто такий герой?
5-й рядок — узагальнення.)


 Том Сойєр
Кмітливий, винахідливий
Бешкетує, жартує, вигадує
Хлопчик-розбишака
Справжній друг


                                                             Запитання групі 2:

  •          Що вам відомо про соціальний стан Гека?
  •          Який спосіб життя вів Гек?
  •          Як він ставився до школи, до навчання?
  •          Які риси вдачі Гека ви помітили, читаючи повість?

Слово вчителя.  Гек і Том - вірні друзі. Мабуть, тому на батьківщині Марка Твена в місті Ганнібал їм навіть споруджено пам'ятник. Хлопці дивляться з постаменту на річку, що їх дуже вабила, адже вони мріяли стати піратами. Саме дружба зробила їхнє життя яскравим та цікавим.


Вікторина "Хто це сказав?"


QR Code
ІV. Підбиття підсумків уроку

1.  Хвилинка творчості
Дібрати Тому Сойєру кумедне влучне прізвище, аналізуючи його риси характеру і поведінку

2. Творче завдання
Намалювати уявний «будинок дружби» Тома і Гека. Скласти девіз дружби.





3.     Літературний пазл




QR Code

4.     Бесіда
-         Чи можна дружбу хлопчиків вважати справжньою?
-         Що для вас є «справжня дружба»?
-         Чого навчає нас цей твір?
-         Чи справдилися ваші очікування від уроку?

Слово вчителя. Так, ми пересвідчилися, що Том  і Гек – вірні друзі, а дружба і справжні друзі мають велике значення в житті кожної людини. Ми побачили чудовий  бешкетливий світ дитинства на образах цих персонажів повісті.

V. Оцінювання знань учнів

VІ. Домашнє завдання
 1.     Переглянути фільм "Пригоди Тома Сойєра"

 2.     Написати листа одному з героїв твору.

Немає коментарів:

Дописати коментар

9 клас. Українська література

  Дорогі дев 'ятикласники! Щирі вітання всім! На даному блозі ви знайдете всі необхідні завдання! Прошу старанно виконувати!  Будьте ува...