Дорогі п'ятикласники!
Щирі вітання! На даному блозі ви знайдете всі необхідні завдання! Прошу старанно виконувати! Будьте уважні! Сподіваюсь на подальшу співпрацю!
Бажаю успіхів!!!
УРОК 3 17.02
Дистанційна робота
Учитель. Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати над
пригодницькою повістю Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». В творі
історичні події переплітаються з детективними пригодами, минуле – із сучасним.
Наявне реальне і фантастичне, добро і зло. Погодьтеся, читаючи вдома повість,
ви не замислювалися над проблемами, порушеними в ньому. А наша письменниця
вважає, що читання літературних творів вчить дитину пізнавати навколишній світ,
себе у світі.
1. Розгорніть
зошити, запишіть дату і тему уроку:
Екзотика
українських старовинних замків. Проблематика твору. Образ Наталочки Руснак
2. Напишіть літературний диктант (номер питання і відповідь)
Літературний диктант
1. Назвіть прізвище головних героїв повісті.
2. Хто така Машка? Опишіть її.
3. Навіщо родина Руснаків купила автомобіль?
4. Що вам відомо про пана Богдана?
5. З яким проханням звернувся пан Богдан до родини Руснаків?
6. Про що дізналася родина Руснаків, поспілкувавшись з привидом, патріотично настроєним?
7. Чому Руснаки вирішили їхати саме в Берестечко?
8. Як Наталочка познайомилася з Антипком?
9. Хто такий Антип?
10. Хто допомагав Руснакам в пошуках козацької шаблі?
11. Яких пригод зазнала родина під час подорожі?
12. Чи вдалося врятувати історичну реліквію? Яка доля спіткала шаблю?
Учитель. Козацтво – то світла сторінка у книзі, що наші діди написали шаблями. Хоч кров’ю
скропилась, полита сльозами, Та світлом Христа засіяла над нами. Про козаків та
козацькі часи написано чимало.
Про них складали пісні, легенди, перекази, вірші. Козаки були хоробрими,
сміливими, завзятими. Вороги вважали, що козакам допомагала нечиста сила. Та
насправді козаки просто любили Україну, свій народ, прагнули волі, щастя,
незалежності.
ПРИГАДАЙТЕ:
- З якими
географічними назвами, історичними заповідниками, фортецями, замками ви
зустрілися в повісті?
Маршрут
родини Руснаків: Київ – Дубно (Дубенський замок) – с. Тараканів
(Тараканівський форт) – Берестечко (Козацькі Могили) – Олесько (Олеський замок)
– Підгірці (Підгорецький замок) – Кам’янець-Подільський (Кам’янець-Подільська
фортеця) – Хотин (Хотинська фортеця).
Дочитайте повість до кінця !
УРОК 2 15.02
Учитель. Діти! Прочитайте епіграф до уроку «Людина, яка не знає свого минулого, не варта майбутнього». Як Ви розумієте ці слова?
Людина, яка не знає минулого, - перекотиполе, куди вітер подме, туди воно і котиться. Саме тому ми повинні знати свою історію, своє минуле. Сподіваюся, повість «Таємниця козацької шаблі» допоможе вам у цьому.
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ БУКТРЕЙЛЕР ДО ТВОРУ
2. Усно дайте відповіді на запитання:
- Про що розповідається у повісті «Таємниця козацької шаблі? (у повісті зображується подорож сім’ї Руснаків у пошуках реліквії – козацької шаблі; мандри різними історичними місцями, де відбувались важливі події, битви)
- Яка головна думка твору? (повага до пам’яток історії та культури; формування національної свідомості, патріотичних почуттів; уславлення мужності, героїзму козаків)
- - Хто такі патріоти?(людина, яка вірить у себе, у свій народ, вірна Батьківщині)
- Назвіть патріотів, з якими ви зустрілися в повісті (родина Руснаків – тато, мама, їхня донька Наталочка, історик дядько Богдан, патріотично настроєний привид, хлопці пластуни Северин, Наливайко, козаки)
-
Які історичні пам’ятки України згадуються у творі? (у повісті згадується сім історичних пам'яток України: Тараканівський форт під
Дубно, замок у Дубні, замок-палац у Підгірці, Олеський замок, фортеця у
Кам'янці-Подільському, Хотинська фортеця та Козацькі Могили у Берестечку)
Отже,тема нашого уроку: Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини.
Образи козаків та козацької шаблі у творі
3. ПИСЬМОВО ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ:
1) Що ви дізналися про минуле нашого народу з повісті «Таємниця козацької шаблі?
2) Яке
село України згадується в повісті, як місце безмежної хоробрості та слави
запорізького козацтва?
3) В якій області України знаходиться Берестечко?
4) Що ви дізналися про це місце зі сторінок повісті?
4. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО
5. ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ ст. 171 - 185
Учитель. Хто не знає національної історії, ніколи не зможе зрозуміти свого народу й діяти на його благо. Герої повісті шукали втрачену шаблю-реліквію, цінну річ, але вони і не підозрювали, що вже мали певні багатства: гордість за своїх предків, пошану до історичного минулого, любов до України.
Діти, я бажаю вам бути справжніми українцями! Вивчайте історію свого народу, пишайтеся минулим свого народу, щоб воно надихало всіх нас на боротьбу за краще життя.
6.Знайдіть в повісті та запишіть в зошити прислів’я та приказки про козаків та шаблю
УРОК 1 10.02
1. Запишіть тему уроку в робочі зошити
Учитель.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з життям та творчістю нової для вас письменниці Зірки Мензатюк, будемо працювати над її повістю «Таємниця козацької шаблі». У цьому творі дивним чином тісно переплітаються історичні факти і детективні пригоди, минуле і сучасне, реальність і фантазія, добро і зло. Не завжди те, над чим варто задуматися, привертає нашу увагу під час читання художнього твору. Тому сьогодні ми спробуємо зануритися в ті життєві глибини, які для нас приготувала авторка. Зірка Захаріївна стверджує, що література повинна готувати дитину до дорослого життя, допомагати їй пізнати себе, оточуючих людей, світ навколо.
2. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО ЗА ПОСИЛАННЯМ
3. ПРОЧИТАЙТЕ
Зірка Мензатюк народилася 21
жовтня 1954 року в селі Мамаївцях Кіцманського району Чернівецької
області. Писати почала, коли вчилася у другому класі. Це сталося так:
одного разу вчителька задала написати вдома переказ «Ліс восени». Почавши з
переказу, Зірка написала про лисячу нору, яку бачила в лісі, про білочку, що
збирала ліщинові горіхи, а далі й про те, яким ліс стане взимку, коли його
засипле сніг. Замість кількох рядочків, переказ розтягнувся на цілих п'ять
сторінок. І їй так сподобалося викладати на папері власну розповідь, що письменниця
на цьому не зупинилася і написала ще й віршовану «Казку про кицю Мурку і
дівчину Ганну», а в наступні дні — чимало віршиків. Однокласники чомусь не
повірили, що дівчинка пише вірші сама, і стали говорити, що все те написав її
прадід Олекса та й закопав, а вона викопала і видає за свої. Закінчивши школу, Зірка вступила на факультет журналістики Львівського
університету імені Івана Франка. Присвятила
себе творчості для дітей. Казки письменниці почали друкувати в журналах «Барвінок», «Соняшник»,
«Малятко», у закордонному журналі «Веселка», який виходив у США і Словаччині.
|
|
|
|
|
|
|
|
|