Дорогі п'ятикласники!
Щирі вітання! На даному блозі ви знайдете всі необхідні завдання! Прошу старанно виконувати! Будьте уважні!
Бажаю успіхів!!!
УРОК 5 18.02
1. Запишіть тему уроку в робочі зошити
- З чого складається текст?
- А з чого складаються речення?
- А що більше за слово, але менше за
речення?
- З чого складається текст?
- А з чого складаються речення?
- А що більше за слово, але менше за
речення?
Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати найменшу синтаксичну одиницю – словосполучення, маємо навчитися визначати головне
та залежне слова у словосполученнях. Отже:1. Словосполучення – це синтаксична одиниця, яка утворюється двома і більше самостійними частинами мови і має головне і залежне слова.
2. У словосполученні питання ставимо від головного слова до залежного.
3. Кожне словосполучення обов’язково має змістовий зв'язок, бо він встановлюється за допомогою питання.
4. Словосполученням не буває: підмет і присудок (йде дощ)
однорідні члени речення (брат і сестра)
прийменник з іменником чи займенником (на березі, у нього)
5. Словосполучення бувають поширені і непоширені.
Непоширені складаються з двох самостійних частин мови (радісна звістка).
Поширені складаються з трьох і більше самостійних частин мови (відпочивати на Азовському морі).
Виконання вправ на закріплення матеріалу
1. Спишіть словосполучення. Визначіть головне і залежне слова:
Шкільна бібліотека, написати твір, розмовляти
тихо, навчатися у школі, читати уважно, бабусина усмішка.
2. Спишіть дані словосполучення. Вкажіть поширені й непоширені. Виберіть з них три словосполучення і складіть речення.
НАПРИКЛАД: багата осінь - непоширене
Багата осінь, сон гіллястої яблуні,
завзято працювали, медвяний запах плодів, журавлиний ключ, повертатися з
дороги, садок вишневий, далекі дзвони, березовий гай, скарги засмученого гаю.
підмет і присудок (йде дощ)
однорідні члени речення (брат і сестра)
прийменник з іменником чи займенником (на березі, у нього)
5. Словосполучення бувають поширені і непоширені.
Непоширені складаються з двох самостійних частин мови (радісна звістка).
Поширені складаються з трьох і більше самостійних частин мови (відпочивати на Азовському морі).
Шкільна бібліотека, написати твір, розмовляти тихо, навчатися у школі, читати уважно, бабусина усмішка.
2. Спишіть дані словосполучення. Вкажіть поширені й непоширені. Виберіть з них три словосполучення і складіть речення.
НАПРИКЛАД: багата осінь - непоширене
Багата осінь, сон гіллястої яблуні, завзято працювали, медвяний запах плодів, журавлиний ключ, повертатися з дороги, садок вишневий, далекі дзвони, березовий гай, скарги засмученого гаю.
УРОК 4 17.02
1. Запишіть тему уроку в робочі зошити
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.
Учитель. У народі кажуть: «Слова щирого вітання –
дорожчі частування». Діти, давайте
сьогоднішній урок розпочнемо з побажань.
- Доброго ранку, Вікторіє, я бажаю тобі веселого дня!
- Доброго ранку,
Арсеній, я дуже рада тебе бачити!
- Вітаю тебе, Вероніко,
я хочу, щоб день у тебе був щасливим!
- Дорогі діти, усім гарного настрою!
- Усміхніться один
одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Якби люди були неуважні одне до
одного, не раділи успіхам своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя
стало б нестерпно важким і сумним.
БЕСІДА
- Пригадайте з молодших класів,
що таке словосполучення?
- Що таке речення?
Отже, ми з вами маємо дізнатися
про синтаксис і пунктуацію, визначити поняття«словосполучення», будувати й аналізувати словосполучення, відрізняти словосполучення від слова (форми слова) і речення.
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО
Запам’ятайте!
Слово,
вiд якого ставиться питання, є головним, а iнше, до якого ставимо питання,
– залежним.
2. Знайдiть головнi й залежнi слова у поданих словосполученнях
Благородні вчинки, спільні справи, працювати дружно
3. Опрацюйте правила на с. 176 - 177
4. Утворіть з кожної пари слів
словосполучення, а потім доберіть до нього синонімічне. Утворені словосполучення
запишіть.
Будинок, цегла; дні, осінь;
комп’ютер, програма; витвір, природа; економіка, розвиток; земля, Україна; сік,
яблука; хвилі, Дніпро; берег, море.
Наприклад: цегляний будинок
5.Творча
робота
Напишiть невелику творчу
роботу на тему: «Дружба ― то найдорожчий скарб», увiвши (на вибір) у текст словосполучення: справжній
друг, скрутна хвилина, підтримую
дружні стосунки, пізнаєм людину, найпрекрасніший подарунок, духовна близькість,
взаємна довіра, спільні інтереси, проводити час разом, ділити радість навпіл.
Учитель. Я вам бажаю бути добрими, відвертими,
веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які зможуть розділити з
вами радощі й печалі, допомогти у
складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю, щоб у кожного з вас був справжній
друг!
- Доброго ранку, Вікторіє, я бажаю тобі веселого дня!
- Доброго ранку,
Арсеній, я дуже рада тебе бачити!
- Вітаю тебе, Вероніко,
я хочу, щоб день у тебе був щасливим!
- Дорогі діти, усім гарного настрою!
- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Якби люди були неуважні одне до одного, не раділи успіхам своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя стало б нестерпно важким і сумним.
БЕСІДА
- Пригадайте з молодших класів,
що таке словосполучення?
- Що таке речення?
Отже, ми з вами маємо дізнатися про синтаксис і пунктуацію, визначити поняття«словосполучення», будувати й аналізувати словосполучення, відрізняти словосполучення від слова (форми слова) і речення.
Запам’ятайте! Слово, вiд якого ставиться питання, є головним, а iнше, до якого ставимо питання, – залежним.
2. Знайдiть головнi й залежнi слова у поданих словосполученнях
Благородні вчинки, спільні справи, працювати дружно
3. Опрацюйте правила на с. 176 - 177
4. Утворіть з кожної пари слів словосполучення, а потім доберіть до нього синонімічне. Утворені словосполучення запишіть.
Будинок, цегла; дні, осінь;
комп’ютер, програма; витвір, природа; економіка, розвиток; земля, Україна; сік,
яблука; хвилі, Дніпро; берег, море.
Наприклад: цегляний будинок
5.Творча
робота
Напишiть невелику творчу роботу на тему: «Дружба ― то найдорожчий скарб», увiвши (на вибір) у текст словосполучення: справжній друг, скрутна хвилина, підтримую дружні стосунки, пізнаєм людину, найпрекрасніший подарунок, духовна близькість, взаємна довіра, спільні інтереси, проводити час разом, ділити радість навпіл.
Учитель. Я вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які зможуть розділити з вами радощі й печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю, щоб у кожного з вас був справжній друг!
УРОК 3 14.02
1. Запишіть тему уроку в робочі зошити
Основні правила переносу
Правильно! Ми намагаємося перенести його
частину в інший рядок. Пригадайте, що в таких випадках треба зробити? (поділити
слово на склади)
Поділивши слово на склади, його легко перенести з рядка в рядок.
2. Відгадайте загадки. Слова-відгадки запишіть і поділіть на склади. Які слова не можна поділити?
1) Срібний кинджал хвильку в хаті полежав - і зовсім розтав
2) Що то за гість, що тепло їсть?
3) Коли мене нема - чекають, а коли прийду – тікають
4)Одно рядно сім баб тягло
3. Прочитайте і запам*ятайте
4.► Поділіть зазначені слова на склади. Визначте, який звук є спільним для всіх слів у
кожному рядку
Батько, сіяти, яблуко, кістка, лісовик, їхати, пісня.
5. ► Запишіть слова, правильно поставте в них наголос
Вимога, вимова, кидати, олень, дочка, донька, циган, сироти, веретено, спина, вітчим, граблі, подруга, фартух, вільха, решето.
УРОК 1 10.02
1. Запишіть тему уроку в робочі зошити
Правила вживання апострофа
Учитель.
Сьогодні ми з вами маємо повторити й систематизувати знання, здобуті в початкових класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом.Казка про апостроф
Жили на світі дві коми. Одна була слухняна, зупинялась тільки там, де її ставили. А друга - стрибала де хотіла, бешкетувала, як хотіла. Плуталась між словами, ніяк місця собі не могла знайти. Розсердились букви та і закинули її на самий верх слів та наказали постійно стояти після б, п, в, м, ф та р перед я, ю, є, ї . З того часу називали її апострофом.« Вживання
апострофа»
Апостроф перед я, ю, є, ї |
|
пишеться |
не пишеться |
1. Після букв
б, п,
в, м, ф, якщо перед ними немає іншої літери: б´є, п’є, в´юн, м’яч, 2. Після р, що
позначає твердий звук [р]: пір´я, кур´єр, сузір´я |
1. Якщо в
українських словах перед б, п, в, м, ф стоїть приголосний (крім р), що належить до кореня: свято, тьмяний, морквяний, але
торф´яний |
3. Після
префіксів та попередньої частини складних слів, які закінчуються на
приголосний: з´явитися, роз´їзд, дит´ясла, двох'ярусний, |
2. Якщо в
українських словах літери я, ю, є після р
позначають його м´якість: буря, Рєпін,
рясно |
4. У слові Лук´ян і
похідних: Лук´яненко, Лук´янівка |
|
4. РОЗПОДІЛЬНИЙ ДИКТАНТ
Записати слова у дві колонки:
1) слова з апострофом; 2)
без апострофа.
Дев'ятсот, серм'яга, хуторянин, зв'язок, духмяне, порядок, бур'ян,
без'язикі, тьмяно, цвях, присвята, реп'ях, п'ятдесят,
з'ясовано, Соловйов.
1.Завдання з ключем. Ключ. З останніх букв колонок утвориться назва вірша В.Сосюри «Так ніхто не кохав...».
Підсумок уроку
- Назвіть випадки, коли апостроф не ставиться
УРОК 2 11.02
1. Запишіть тему уроку в робочі зошити
- Давайте зараз ми з вами відкриємо підручник на сторінці 162 і ще раз прочитаємо основні правила вживання апострофа в українській мові.
3. Перегляньте відео
4. Бесіда за змістом вивченого нового матеріалу (УСНО)
- З якою метою ми вживаємо апостроф?
-
Перед якими літерами він ставиться?
-
Як позначається?
5. Творча робота (ПИСЬМОВО)
До поданих слів дібрати слова з
протилежним значенням, записати. З двома словами
скласти речення.
Твердий, забувати, зникнути, будень
6. Перепишіть слова, поставте замість крапок, де потрібно, апостроф:
хлоп...та, св...ято, полум...я, зів...янув, бур...як, пір...я, від...ємник, цв...ях, здоров...я, відв...язати, солом...яний) реп...яхи, солов...ї, дерев...яний, кр...ючок, м...ята, дзв...якнути' в...язання, тьм...яний, р...ябий
7. Подані в звуковому записі слова запишіть графічно, орфограму поясніть.
[духм’аного], [завйазавс’а],
[румйанец’], [курйер], [рибйачий].
Немає коментарів:
Дописати коментар